Ağız kuruluğu neden olur?

23-09-2023 09:44
Ağız kuruluğu neden olur?
TÜKÜRÜK NEDEN BU KADAR ÖNEMLİ?

Tükürük genel ağız sağlığınızda önemli bir rol oynar.
Tükürük, ağzınızın her tarafında bulunan 6 tükürük bezinden üretilir. Hepsi bir araya geldiğinde, günde yaklaşık 1 litreye kadar tükürük üretebilirler; bu, neredeyse 3 meşrubat kutusunu doldurmaya yeterlidir.
Tükürük üretimindeki azalma ağız kuruluğuna yol açabilir.
Sürekli bir tükürük akışı ağzınızı nemli tutar. Ağzınızın sıklıkla rahatsız edici derecede kuru veya yapışkan olduğunu fark ederseniz, ağzınız kuru olabilir. Belirtileri fark ettiğinizde muhtemelen ağzınızdaki doğal koruyucu tükürüğün yarısını kaybetmiş olabilirsiniz.
Ağız kuruluğu belirtilerini göz ardı etmeyin
Bakterileri temizlemeye yetecek kadar tükürük olmazsa ağız kokusu ve diş çürümesi gelişebilir. Ayrıca konuşmakta veya çiğnemekte zorluk yaşayabilirsiniz ve yemeğin tadının eskisi gibi olmadığını da fark edebilirsiniz.

İLAÇLAR AĞIZ KURUKLUĞUNA NEDEN OLABİLİR
Birden fazla ilaç kullanmak ağız kuruluğunun en yaygın nedenlerinden biridir.
GÜNLÜK KULLANILAN İLAÇLAR AĞIZ KURUKLUĞUNA NEDEN OLABİLİR
Yüzlerce ilaç ağız kuruluğuna neden olabilir. Birden fazla ilaç kullanmak ağız kuruluğu olasılığını %40'a kadar artırabilir.

Tıbbi tedaviler ve terapiler de ağız kuruluğuna neden olabilir
Ağız kuruluğu çeşitli tıbbi tedavilerin ortak endişesi olabilir. Özellikle kanser tedavisi görüyorsanız kemoterapi veya radyasyon kanseri tedavileriniz ağız kuruluğuna neden olabilir. Depresyon veya anksiyeteyi hafifletmek için ilaç kullanıyorsanız veya aşırı aktif mesane nedeniyle tedavi görüyorsanız, ağız kuruluğu da yaşayabilirsiniz.
Ağız kuruluğunuza ilaç mı neden oluyor?
İlacın işe yarayıp yaramadığını öğrenmek için doktorunuzla veya eczacınızla konuşun.
aldığınız ilaç ağzınızın kurumasına neden olabilir.
Bu arada temizlemeye, tazelemeye ve nemlendirmeye yardımcı olması için
GC Dry Mouth Gel deneyin ve iyi bir ağız bakımı rutininin parçası olarak düzenli olarak diş hekiminize görünün.

AĞIZ KURUĞU BELİRTİLERİ VE BELİRTİLERİNİN GİDERİLMESİ
BELİRTİLERİN GİDERİLMESİNİ NASIL BULABİLİRSİNİZ?

Ağız kuruluğunun yaygın belirtileri arasında yapışkan, kuru ağız, ağız kokusu ve çatlamış dudaklar yer alır.
Dry Mouth Gel, ağız dokusunu nemlendirmeye yardımcı olur ve ağız kuruluğuna karşı koruma sağlamaya yardımcı olur.

Ağız kuruluğunun belirtilerini tanımak önemlidir
Ağız kuruluğu rahatsız edici olabilir ve bazen rahatsız edici olabilir, ancak daha da önemlisi ağız sağlığınızı etkileyebilir.
Ağız kuruluğu, ağız kokusu ve çürük olasılığının artmasına neden olabilir. Ağız kuruluğunun belirtilerini tanımak, nemlendirici rahatlama elde etmenin ve genel ağız sağlığınızı iyileştirmenin ilk adımıdır.
Yaygın ağız kuruluğu belirtileri nelerdir?
Ağzınızın kuru olduğunu düşünüyorsanız şu yaygın belirtilere göz atın:
  • Ağızda yapışkan, kuru bir his
  • Çatlamış dudaklar
  • Ağız kokusu
  • Geceleri susamış hissederek uyanmak
  • Tat alma ve çiğnemede zorluklar
  • Protez diş takma sorunları
IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.